X
Modernizace elektrické lokomotivy řady 363 / 362 ČD

15.1.2013

V roce 2012 UniControls uspěl v poptávkovém řízení společnosti Pars nova na dodávku systému nadřazeného řízení TCMS pro modernizaci elektrické lokomotivy řady 363 resp. 362 ČD. Cílem projektu bylo upravit lokomotivy tak, aby je bylo možné provozovat spolu s řídicím vozem řady 961 a byla zajištěna mezivozová komunikace v souladu s požadavky provozovatele, Českých drah, na tzv. vratné soupravy. 

Rekonstrukce zahrnovala implementaci WTB komunikace a nové aplikace ARR (automatické regulace rychlosti) nahrazující původní analogovou. Lokomotiva byla vybavena informačním systémem pro cestující a kamerovým systémem. Byl zpracován návrh systému skluzové ochrany navazující na stávající regulátor včetně dodávky HW a SW vybavení na bázi RIO-201. Mezi nejnovější prvky se řadí systém elektronických ochran, elektronický rychloměr a diagnostická komunikační jednotka TLR-2. Úprava stávajících skříní rozvaděčů a řídicích pultů byla také nedílnou součástí dodávky. Maximální rychlost lokomotiv byla zvýšena z původních 120 km/h na 140 km/h a poté proběhlo přeznačení lokomotiv řady 363 na řadu 362.

Modernizace první elektrické lokomotivy, resp. prototypu 362.056-4, včetně absolvování zkoušek na Zkušebním okruhu v Cerhenicích, byla dokončena v prosinci 2012 a lokomotiva byla předána DKV Brno. Celkem by mělo být rekonstruováno asi 8 ks lokomotiv této řady.

alt